Traim intr-o lume diversa. Unele diferente
sunt vizibile cum ar fi culoarea pielii, genul, inaltimea sau greutatea,
provocarile fizice sau varsta. Altii s-ar putea sa nu fie atat de evidente,
insa tot afecteaza modul in care indivizii simt sau sunt tratati: etnia,
pozitia socio-economica, orientarea sexuala, virginitatea, consumul sau lipsa
consumului de alcool, alergii, intelect, depresie si alte afectiunii
Diversitatii este un instrument haios ce abordeaza un
subiect delicat cu ingeniozitate si umor. Instrumentul dispune de o minge de
fotbal umpluta din vinil ce are 32 de petice cu intrebari tiparite pentru
adulti si adolescenti. Mingea poate fi aruncata in cadrul unui grup si le poti
cere participantilor sa raspunda la orice intrebare se nimereste.
Participantii vor invata urmatoarele
Critica ideile nu persoanele
Vorbeste pentru tine
Fara atacuri la persoana
Asculta si asigura-te ca
fiecare se simte ascultat si validat
Fiecare persoana vorbeste pe
Foloseste afirmatii cu „eu”
Fii in dezacord fara a fi
Fii pozitiv si nu judeca
Fii deschis la idei noi
Dar iata provocarile:
- When did you first become aware of racial/ethnic differences?
- Share a situation when you were in the minority
- Describe a time you witnessed discrimination
- Your best experience with a person of a different race/ethnicity
- What makes you different?
- How do your thoughts about diversity differ from your parents??
- Describe a time you experienced prejudice
- Where do you see prejudice?
- How do you respond to jokes that are demeaning or derogatory?
- A time you felt like an outsider and how you dealt with it
- An instance when someone went out of their way to make you feel included?
- A time you went out of your way to make someone feel included?
- A time you shared an unpopular idea
- Describe a time you felt lonely in a big group of people
- Why do you seek out people similar to you as friends?
- Do you feel your friends are more similar or dissimilar to you?
- Which would be harder for you: looking different or feeling different?
- A behavior you encountered that you found disrespectful
- What would be hardest about being confined to a wheelchair?
- What would be hardest about having an unseen difference or disability?
- What would be hardest about being gay?
- What would be hardest about being transsexual?
- Should companies/school close for all religious holidays? Why or why not?
- Name 2 ways in which men and women are treated differently?
- Is it easier to be male or female? Why?
- Name 1-2 ways the elderly experience discrimination?
- How can we promote acceptance of differences?
- How might you personally combat discrimination?
- What gives you hope that people are becoming more accepting of diversity?
- What?s your generation's biggest challenge when it comes to acceptance?
- What are the benefits of diversity?
- Toss again